På denne side findes foreningens vedtægter og referater fra generalforsamlinger.
_______________________________________________________________________
Medlemskab og kontingent
Medlemskab af foreningen, Snittefest i Danmark, er ikke en betingelse for at kunne deltage i Snittefest.
Medlemskabet er med til at støtte op om foreningen og beløbet går blandt andet til indkøb af udstyr, udgifter til udenlandske workshopholdere mm.
Kontingentet er 50.- årligt og medlemskabsperioden løber fra Snittefest til Snittefest.
Som en bonus åbnes billetsalget et par dage før for foreningens medlemmer. Så er der bedre chance for at man kan komme på de workshops man ønsker.
Indmeldelse
Indbetalt 50.- på reg. nr. 9570 konto nr. 13143781
Husk at anføre dit navn i modtagers tekstfelt.
Send en mail med dit navn til snittefest@gmail.com så vi kan registrere dig på foreningens mailliste.
Ved indmeldelse acceptere du at vi opbevarer dine oplysninger og må sende mails til dig (ikke så mange)
Vedtægter for foreningen ”Snittefest i Danmark”
§1: Foreningens navn, hjemsted og formål:
Stk 1: Foreningens navn er ”Snittefest i Danmark"
Stk 2: Foreningens hjemsted er privatadressen hos den til enhver tid siddende formand
Stk 3: Foreningens formål er at arrangere og gennemføre en årlig snittefest for interesserede, samt medvirke til udviklingen af interessen for at arbejde i frisk træ.
§2: Medlemmer:
Foreningen er åben for alle der kan tilslutte sig foreningens formål og medlemsbetingelser.
Fuld medlemsret indtræder ved indmeldelse og betaling af årskontingent på 50,-kr årligt. Kontingent fastsættes årligt på generalforsamlingen for det kommende år. Kvittering for kontingent er endvidere gyldigt medlemsbevis.
Bestyrelsen kan ekskludere et medlem, hvis medlemmet ikke overholder medlemsbetingelserne.
Eksklusion er gyldigt hvis mindst 2/3 af de tilstedeværende i bestyrelsen kan stemme for
eksklusionen. Et ekskluderet medlem skal have mulighed for at tale sin sag på den nærmeste generalforsamling.
§3: Generalforsamling:
Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed. Generalforsamling holdes en gang årligt i forbindelse med snittefesten, eller med udgangen af oktober måned i tilfælde af at der ikke er nogen snittefest pågældende år.
Indkaldelse til generalforsamlingen sker med mindst 1 måneds varsel ved opslag på foreningens blog og facebookgruppe, samt ved indkaldelse via mail til foreningens medlemmer. Indkaldelsen skal indeholde angivelse af dato og tidspunkt, sted og dagsorden for generalforsamlingen.
Indkomne forslag skal være formanden i hænde senest 7 dage før generalforsamlingen.
Dagsordenen for generalforsamlingen skal mindst indeholde følgende punkter:
1) Valg af dirigent
2) Bestyrelsens beretning for det forgangne år
3) Godkendelse af revideret årsregnskab for det forgangne år
4) Eventuelle forslag
5) Fastsættelse af årskontingent
6) Valg af bestyrelse og bestyrelsessuppleant (er)
7) Valg af revisor
8) Eventuelt
Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset antallet af fremmødte medlemmer.
Alle medlemmer, der har betalt kontingent, er stemmeberettigede og kan opstille til tillidsposter.
Afstemninger træffes ved simpelt flertal blandt de fremmødte jfr. Dog § 5. Afstemningen sker ved håndsoprækning, medmindre mindst et medlem begærer skriftlig afstemning.
§4: Ekstraordinær generalforsamling:
Bestyrelsen, eller mindst 1/3 af foreningens medlemmer kan indkalde til ekstraordinær
generalforsamling. Indkaldelse med dagsorden til ekstraordinær generalforsamling følger reglerne i §3. Afstemninger følger ligeledes reglerne i §3 og §5.
§5: Vedtægtsændringer:
Vedtægtsændringer kan kun ske på ordinære eller ekstraordinære generalforsamlinger. Ændringerne træder i kraft umiddelbart efter vedtagelsen.
Forslag til vedtægtsændringer skal være bestyrelsen i hænde senest en måned før
generalforsamlingen.
Ændringer i vedtægterne kan kun ske ved 2/3 stemmeflertal blandt de fremmødte på den ordinære eller den ekstraordinære generalforsamling.
§6: Bestyrelsen:
I det daglige ledes foreningen af en bestyrelsen på mindst 3 personer. Bestyrelsen administrerer foreningens midler, og har overfor generalforsamlingen det overordnede ansvar for foreningens daglige drift.
Bestyrelsen vælges på generalforsamlingen for 2 år ad gangen. I ulige år vælges formand og i lige år vælges kasserer og 1 bestyrelsesmedlem. Genvalg kan finde sted. Der vælges mindst en suppleant der har møderet men ikke mødepligt til bestyrelsesmøderne. Suppleanten vælges for 1 år.
På den årlige generalforsamling fremlægger bestyrelsen et revideret årsregnskab jf. §7, samt evt forslag til budget for kommende års aktiviteter.
Bestyrelsen kan nedsætte ad hoc arbejdsgrupper der arbejder med nærmere beskrevne opgaver. Arbejdsgrupperne arbejder under ansvar overfor bestyrelsen.
§7: Regnskab:
Regnskabsåret følger kalenderåret.
Kassereren udarbejder en gang årligt et drifts- og statusregnskab på baggrund af den daglige bogføring.
Inden fremlæggelsen på generalforsamlingen skal regnskabet revideres af revisor. Revisor har til enhver tid adgang til alle relevante oplysninger, herunder medlemsdatabase, daglig bogføring og beholdninger.
§8: Tegningsret:
Formand og kasserer tegner i fællesskab foreningen udadtil.
§9: Opløsning af foreningen:
Foreningen kan kun opløses på 2 på hinanden følgende generalforsamlinger. En ordinær og en ekstraordinær generalforsamling.
Opløsning af foreningen kan kun ske hvis mindst 2/3 af foreningens fremmødte medlemmer stemmer for forslaget på de to generalforsamlinger.
I tilfælde af foreningens opløsning tilfalder foreningens aktiver, når enhver er svaret sit, en
almennyttig forening med et lignende formål.
Således vedtaget på generalforsamlingen d. 26. oktober 2015.
Revideret 12. marts 2019
______________________________________________________________________
Generalforsamling i
foreningen Snittefest i Danmark
Generalforsamlingen blev afhold den 26.
august 2023 klokken 14:00 på Boserupgård Naturcenter rundt om
bålet.
Dagsorden:
1) Valg af dirigent
Thomas Hansen blev valgt til dirigent.
Efter udnævnelsen konstaterede han at generalforsamlingen var
lovligt indkald.
2) Bestyrelsens beretning for det
forgangne år
Benjamin Nørgaard Bording fremlagde
beretningen for foreningens aktiviteter. Han konstaterede at der er
god energi i foreningen. Efter sidste års generalforsamling lagde
den nye bestyrelse en ambitiøs plan for at styrke programmet for
snittefest. Der er blevet oprustet, især på udbredelse af kendskab
til foreningen på SoMe. Desuden blev der sat et mål om at skabe
større kønslig diversitet i udbuddet af workshopholderne. Det har
båret frugt, og har resulteret i den største tilslutning til
snittefest til dato.
3) Godkendelse af revideret
årsregnskab for det forgangne år
Foreningens kasserer, Jannie Seiffert,
fremlagde regnskabet. Der var enkelte spørgsmål til regnskabet, som
alle blev besvaret tilfredsstillende. Det blev konstateret at
foreningen havde en post på skyldig betaling til en workshopholder i
2022. Der blev talt om løsninger på at foreningen ikke skal have
sat penge til side og hvordan vi sikre at workshopholderene får
deres penge.
4) Eventuelle forslag
Der var ikke indkommet nogle forslag.
5) Fastsættelse af årskontingent
Bestyrelsen forslog sammen kontingent.
Foreningen har en god og sund økonomi så vi bibeholder det relativt
lave beløb på 50.- kr. for medlemskab.
6) Valg af bestyrelse og
bestyrelsessuppleant (er)
Frank Egholm udtræder af
bestyrelsen
Generalforsamlingen takkede Frank for
hans mangeårige indsats for snitterscenen i Danmark og for hans
arbejde omkring Snittefest.
3 personer stillede op til bestyrelsen.
De blev alle valgt for en 2 års periode.
De nye bestyrelsesmedlemmer er Johannes
Engell Kamber Aarø, Inger Nysom Astrup og Anders Andersen
Formand Balder Andreas Egholm er
på valg
Ingen stillede op imod Balder til
posten som formand. Balder er derfor valgt for endnu 2 år.
David Lømmel Perle Zennaro stillede op
som suppleant. Han blev valgt for 1 år.
7) Valg af revisor
Peter Baloo Laurents modtog genvalg og
blev enstemmigt valgt.
8) Eventuelt
En deltager fortalte om et studie han
havde hørt om. Hvor det blev påvist at snitning er opbyggende for
hjernen. Alle var enige om at det var godt at høre.
______________________________________________________________________
Referat af generalforsamling i foreningen Snittefest i
Danmark 24/08.2024
1) 1) Balder Andreas Egholm blev valgt som dirigent
Klaus Andersen blev valgt som referent
Generalforsamlingen er rettidigt indkaldt
på hjemmeside, facebook og i mail til medlemmer den 3. juli 2024
2)
Bestyrelsens beretning
Der er kommet nye bestyrelsesmedlemmer inklusiv medlemmer fra Jylland. Det
fungerer fint da møderne bliver afholdt online.
Der blev afholdt en Snittefest i 2023 og nu igen i 2024
3)
Godkendelse af revideret årsregnskab
Der er indkøbt to stjernetelte
Der var et pænt overskud sidste år.
Årsregnskabet blev godkendt
4)
Eventuelle forslag
Der var ikke indkommet nogen forslag
5)
Fastsættelse af kontingent
Det blev besluttet at fastholde kontingentet på 50.- om året
6)
Valg af bestyrelse og bestyrelsessuppleanter
Benjamin Bording genopstillede
Thomas Hansen genopstillede
Jannie Seifert genopstillede
Lars Mossgaard genopstillede ikke
David Zennaro genopstillede ikke
Ragna Aamand opstillede
Markus Tarris opstillede
Rune Hansen opstillede
Alle genopstillede og opstillede blev valgt
for 2 år
Bestyrelsen består derudover af Balder Andreas Egholm, Johannes Engell Kamber
Aarø, Inger Nysom Astrup og Anders Andersen
7)
Valg af revisor
Peter Baloo Laurents blev valgt for 1 år
8)
Eventuelt
Forslag til fejring af den 10. Snittefest
- T-shirt
- Fællesspisning
- Workshopholdere fra udlandet
- Snittekulturer fra andre lande
- Figursnitning – fx karikaturer
Referat af generalforsamling i "Snittefest i Danmark", 4/6-2022
1) Valg af dirigent: Klaus Andersen. Dirigenten kunne konstatere at generalforsamlingen var rettidigt indkaldt den 12/2-2022
2) Årsberetning: Der blev afhold en "light" udgave af snittefesten i august 2021. På grund af corona var programmet reduceret så der ikke var workshops, men kun spots.
3) Godkendelse af rev. årsregnskab: godkendt
4) Forslag: A) Forslag om at snittefesten skal afholdes hvert andet år.
B) Forslag om en "light" udgave af snittefesten hvert andet år.
Begge forslag blev efter diskussion frafaldet.
5) Fastsættelse af kontingent: Det fortsættes med 50.- pr. år pr. medlem.
6) Valg til bestyrelsen:
Frank Egholm blev valgt for 2 år.
Benjamin N. Bording blev valgt for 2 år.
Jannie Seifert blev valgt for 2 år.
Thomas Hansen blev valgt for 2 år.
Lars Mossgaard blev valgt for 2 år.
7) Valg af revisor: Peter Baloo blev valgt for 1 år.
8) Evt.
Referant. Bo Krogh Nielsen
______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Referat af ordinær generalforsamling i
”Snittefest i Danmark”
Afholdt 29.september 2020
Klaus Bang Andersen bød velkommen, og indledte herefter generalforsamlingen
Ad.01: Valg af dirigent:
Som dirigent valgtes Klaus Bang Andersen, som indledte generalforsamlingen med at
konstatere at denne var lovligt indvarslet gennem foreningens blog, Facebook samt ved
udsendelse af invitation til foreningens medlemmer. Normalt afholdes generalforsamlingen
i forbindelse med snittefesten, men grundet årets aflysning har dette ikke været muligt.
Som referent valgtes Peter Laurents.
Ad.02: Bestyrelsens beretning for det forgangne år:
Frank fremlagde meget kort beretning, idet der jo ikke har været afholdt snittefest i 2020.
Planlægningen var stort set på plads, da Danmark lukkede ned pga. COVID19. Da der var
planer om udenlandske workshopholdere, besluttede bestyrelsen ret tidligt at aflyse årets
snittefest helt. Formandens beretning blev herefter taget til efterretning.
Ad.03: Fremlæggelse og godkendelse af revideret regnskab for 2019:
Peter Laurents fremlagde det reviderede og underskrevne regnskab for 2019. Foreningen
har en fornuftig egenkapital, der forventes anvendt på bl.a. værktøj der kan anvendes i
forbindelse med kommende snittefester. Det reviderede regnskab blev herefter godkendt.
Ad.04: Behandling af indkomne forslag:
Der var ikke indkommet til behandling.
Ad.05: Fastsættelse af årskontingent:
Bestyrelsens forslag om at fastholde en årlig kontingentbetaling på 50,-kr pr person for 2020
blev vedtaget. Kontingentperioden er fortsat ikke pr. år, men mellem 2 snittefester. Grundet
COVID19 blev det besluttet at der ikke opkræves kontingent i 2020, men at indbetalt
medlemskab overføres til 2021.
Ad.06: Valg af bestyrelse og bestyrelsessuppleanter:
På valg var:
- Frank Egholm, der blev valgt for 2 år (på valg i 2022)
- Jannie Seiffert, der blev valgt for 2 år (på valg i 2022)
- Thomas Hansen, der blev genvalgt for 2 år (på valg i 2022)
Bestyrelsen takkede Peter Hersted og Peter Laurents for deres indsats gennem årene.
Begge har været med i bestyrelsen siden den første snittefest.
Jannie Seiffert afløser Peter Laurents på posten som kasserer og medlemsansvarlig.
Ad.07: Valg af revisor:
Som revisor for et år valgtes Peter Laurents
Ad.08: Eventuelt:
I forbindelse med at foreningen skal skifte bankforbindelse, aftalte forsamlingen at droppe
ønsket om mobilepay, da det er for dyr en løsning for foreningen.
Bestyrelsen håber på at der i 2021 kan gennemføres snittefest igen, og der arbejdes på at
denne kommer til at ligge i august måned 2021. Der orienteres om endelige datoer,
planlægning m.m via blog og nyhedsbreve.
Herefter takkede dirigenten for god ro og orden, og hævede generalforsamlingen.
Referat v/Peter Laurents
_______________________________________________________________________
Referat af ordinær generalforsamling i
”Snittefest i Danmark”
Afholdt 12.marts 2019
Klaus Bang Andersen bød velkommen, og indledte herefter generalforsamlingen
Ad.01: Valg af dirigent:
Som dirigent valgtes Klaus Bang Andersen, som indledte generalforsamlingen med at
konstatere at denne var lovligt indvarslet gennem foreningens blog, Facebook samt ved
udsendelse af invitation til foreningens medlemmer.
Som referent valgtes Peter Laurents.
Ad.02: Bestyrelsens beretning for det forgangne år:
Frank fremlagde beretning på bestyrelsens vegne, og glædede sig over en vellykket
snittefest 2018. Foreningen er fortsat meget glade for samarbejdet med Boserupgaard
Naturcenter, der stiller lokaler, område og grej til rådighed. Uden dette samarbejde er det
tvivlsomt om en snittefest på Sjælland vil kunne gennemføres. Snittefesten i 2018 havde ca
75 deltagere, og var desværre lidt udfordret i forhold til at få tilmeldinger nok.
Planlægningsarbejdet for 2019 er allerede godt i gang, og der er så småt ved at blive lavet
aftaler med workshopholdere. Tilmeldingen til snittefest 2019 åbner 10.april for medlemmer
og 15.april for alle andre. Ny er det også at programmet – grundet særligt lange workshops
– udvides og først slutter sidst på eftermiddagen søndag. Hold øje med blog og Facebook
der jævnligt opdateres med nye oplysninger.
Beretningen godkendtes med applaus.
Ad.03: Fremlæggelse og godkendelse af revideret regnskab for 2018:
Peter Laurents fremlagde det reviderede og underskrevne regnskab for 2018. Snittefest
2018 har haft et rimeligt overskud, og det er derfor besluttet at bruge nogle af de opsparede
midler til lidt dyrere workshopholdere fra England, samt til grej.
Det reviderede regnskab
blev herefter godkendt.
Ad.04: Behandling af indkomne forslag:
Bestyrelsen fremsatte forslag om at generalforsamlingen fremover lægges som en del af
snittefesten, dog med den tilføjelse at generalforsamlingen skal afvikles senest med
udgangen af oktober måned (i tilfælde af at en snittefest – af en eller anden grund - ikke
afholdes et år).
Forslaget blev vedtaget med virkning fra 2020.
Der var ikke andre forslag til behandling.
Ad.05: Fastsættelse af årskontingent:
Bestyrelsens forslag om at fastholde en årlig kontingentbetaling på 50,-kr pr person for 2019
blev vedtaget. Kontingentperioden er fortsat ikke pr. år, men mellem 2 snittefester.
Ad.06: Valg af bestyrelse og bestyrelsessuppleanter:
På valg var:
- Jens Denborg, der blev valgt for 2 år (på valg i 2021)
Balder Egholm, der blev valgt for 2 år (på valg i 2021)
Peter Laurents, der blev genvalgt for 1 år (på valg i 2020)
Bestyrelsen takkede Stig Petersen for hans indsats. Stig har været med i bestyrelsen siden
den første snittefest, og havde ønsket at trække sig for at få tid til andre gøremål.
Ad.07: Valg af revisor:
Som revisor for et år valgtes Jannie Seiffert.
Ad.08: Eventuelt:
Det besluttedes at søge MORA kniv om evt sponsoret af årets snittefest. Peter L kontakter
Jonas Als der er dansk ambassadør for MORA og hører om mulighederme.
Der blev opfordret til at årets workshopholdere reklamerer for snittefest på deres respektive
profiler på Facebook, Instragram m.m. De der har kontakt til de enkelte workshopholdere
giver denne opfordring videre.
Balder Egholm tilbød at lave lidt presse i lokalaviserne op til, og efter, snittefesten.
Herefter takkede dirigenten for god ro og orden, og hævede generalforsamlingen.
Referat v/Peter Laurents
Referat af ordinær
generalforsamling i
”Snittefest i Danmark”
Afholdt 7.marts 2018
Generalforsamlingen
indledtes med et kort oplæg af Frank Egholm. Oplægget omhandler undervisningen
og pædagogikken omkring grøn sløjd på en Rudolf Steiner skole, hvor Frank har
arbejdet i mange år.
Herefter
indledtes generalforsamlingen
Ad.01: Velkomst v/formand Frank Egholm:
Frank
bød velkommen, og forestod herefter valget til dirigent.
Ad.02: Valg af dirigent:
Som
dirigent valgtes Stig Pedersen. Han indledte generalforsamlingen med at
konstatere at denne var lovligt indvarslet gennem foreningens blog, Facebook
samt ved udsendelse af invitation til foreningens medlemmer.
Som
referent valgtes Peter Laurents.
Ad.03: Bestyrelsens beretning for det forgangne år:
Frank
fremlagde beretning på bestyrelsens vegne, og glædede sig over en vellykket
snittefest 2017. Foreningen er meget glade for samarbejdet med Boserupgaard
Naturcenter, der stiller lokaler, område og grej til rådighed. Uden dette
samarbejde er det tvivlsomt om en snittefest på Sjælland vil kunne gennemføres.
Snittefesten i 2017 havde ca 85 deltagere. Planlægningsarbejdet for 2018 er
allerede godt i gang, og der er så småt ved at blive lavet aftaler med
workshopholdere. Tilmeldingen til snittefest 2018 åbner 10.maj, men medlemmer
af foreningen vil kunne tilmelde sig allerede 1.maj. Programmet udvides,
således at det er muligt at ankomme fredag. Der vil ikke være program, men
mulighed for at overnatte og hygge. Programmet starter lørdag morgen og afsluttes
søndag middag. Hold øje med blog og Facebook der jævnligt opdateres med nye
oplysninger.
Ad.05: Fremlæggelse og godkendelse af revideret regnskab for
2017:
Peter
Laurents fremlagde det reviderede og underskrevne regnskab for 2017. Snittefest
2017 har haft et rimeligt overskud, der delvist skyldes nogle uafregnede poster
der overføres til 2018. Foreningen har i 2017 omsat noget af sit overskud i
indkøb af værktøj til brug ved snittefesten.Regnskabet for 2017 blev herefter
godkendt.
Ad.06: Eventuelle forslag til behandling:
Punktet
udgik, da der ikke var indkommet forslag til behandling.
Ad.07: Fastsættelse af årskontingent:
Bestyrelsens
forslag om at fastholde en årlig kontingentbetaling på 50,-kr pr person for
2018 blev vedtaget.
Ad.08: Valg af bestyrelse og bestyrelsessuppleanter:
På
valg var:
-
Frank Egholm,
der blev genvalgt for 2 år (på valg i 2020)
-
Peter Hersted,
der blev genvalgt for 2 år (på valg i 2020)
Herudover
havde den siddende bestyrelse ønsket at få et medlem mere ind, således at der
er flere om at fordele arbejdsopgaverne. Klaus Bang Andersen stillede op til
denne post, og blev valgt for 2 år, således at også han er på valg igen i 2020.
Ad.09: Valg af revisor:
Som
revisor for et år genvalgtes Tim Krat.
Ad.10: Eventuelt:
Bestyrelsen
orienterede kort omkring planer og workshopholdere for snittefest 2018.. Se
mere på bloggen og på vores facebookside.
Herefter
takkede dirigenten for god ro og orden, og hævede generalforsamlingen.
Referat
v/Peter Laurents
_______________________________________________________________________
___________________________________________________
Ingen kommentarer:
Send en kommentar